από Psilos » Δευ 19 Δεκ, 2011 21:27
Κάτι σάπιο υπήρχε στο βασίλειο της Μπουρζουαζίας. Όλοι το ήξεραν μα εκείνος δεν ήθελε να το πιστέψει. Οι διαβεβαιώσεις από τους φλύαρους Εγγλέζους έφταναν στ' αυτιά του καθησυχαστικές την ίδια στιγμή που τα ντοκουμέντα έφταναν στα χέρια του σαν ατράνταχτα πειστήρια για τη σαπίλα τους.
Ένα πρωινό πάρθηκε η απόφαση. O Sir George, έθεσε ξεκάθαρα τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν. Ένα κι ένα κάνουν δύο, ψηλέ. Θέλεις; Θέλω.
Με τα 100 πόνυ στον τροχό
το πράγμα έγινε βαρετό,
μα πιο ψηλά αν θες να πας
με Άγγλους πια μην συζητάς
Δουλειά λοιπόν. Αφού ο Sir μου εξήγησε ότι ανοίγοντας την κεφαλή θα αποφασίσουμε τι κινήσεις μπορούμε να κάνουμε, προχωρήσαμε σε αυτό το πρώτο βήμα και η διαπίστωση ήρθε αμέσως και ήταν οφθαλμοφανής. Εισαγωγή μεγάλη, χταπόδι μεγάλο, παρέα όμως με μία κεφαλή με τόσο δα μικρές θυρίδες που ξεκάθαρα δεν μπορούσαν με κανέναν τρόπο να δώσουν αέρα στον κινητήρα ο οποίος δεν μπορούσε να ανασάνει.
Ροομέτρηση για επιβεβαίωση των οφθαλμοφανών συμπερασμάτων και πράγματι: μετά τα 5mm βυθίσματος της βαλβίδας η αύξηση της ροής του αέρα ήταν σχεδόν μηδενική, ελάχιστη. Άχρηστοι λοιπόν οι εκκεντροφόροι Piper που του φόρεσαν στην Αγγλία, άχρηστα τα 9mm βυθίσματος που προσφέρουν. Χωρίς παραπάνω αέρα να μπορεί να μπει και να βγει, οι εκκεντροφόροι απλά ταλαιπωρούσαν τα ελατήρια.
Σκάψιμο λοιπόν στις θυρίδες εισαγωγής και εξαγωγής και εκ των υστέρων ροομέτρηση.
Θεαματική διαφορά. Χωρίς να χαθεί καθόλου ροή στα πρώτα χιλιοστά βυθίσματος, τεράστιο όφελος όσο πατούσαν περισσότερο οι εκκεντροφόροι.
Ευκαιρία λοιπόν να ταΐσουμε λίγο περισσότερο και πιο εντυπωσιακά τους κυλίνδρους: τετραπετάλουδο Jenvey με κουαρτέτο χωνιών. Ε, ρε γλέντια!
Έγινε επίσης ένα blue printing, πλανίστηκε λίγο ο κορμός κι ακόμα λιγότερο η κεφαλή.
Ελάφρυνε το βολάν κατά 10%.
Άλλαξε η τροχαλία της γεννήτριας με μία μεγαλύτερη για λιγότερο στροφάρισμα.
Μπήκε μία σφήνα στο άκρο του στροφάλου για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Φτιάχτηκε προσθήκη στο κάρτερ για μεγαλύτερη χωρητικότητα λαδιού, μπήκε ένα διάφραγμα για να μην βολτάρει έντονα το λάδι εντός, μπήκε και ένας αισθητήρας για θερμοκρασία λαδιού. Αλλάχτηκε και ο θερμοστάτης του ψυγείου ( ο οποίος άνοιγε στους 97 Κελσίου!!! ) ώστε να ανοίγει στους 85 βαθμούς.
Μετά από τόσες αλλαγές ο κινητήρας δεν μπορούσε να λειτουργήσει με την παλιά χαρτογράφηση, το αμάξι φορτώθηκε και πήγε στον Γιάννη Ανδριανάκη - Plex Tuning για επαναπρογραμματισμό. Λίγες μέρες αργότερα το μοτέρ άρχισε και πάλι να κελαηδά.
Υπήρχε όμως μία βασική αλλαγή στο τραγούδι. Ενώ πριν έπαιζε ξεκάθαρα το " Μικρό μου πόνυ, μικρό μου πόνυ, πόσο σ' αγαπώωωωω" τώρα έχει κολλήσει η βελόνα στους U2 και στο " Who is gonna ride your wild horses ". Εντάξει, με το συμπάθειο, έχω ενθουσιαστεί λιγάκι αλλά είναι να μην ενθουσιαστεί κανείς όταν από τα 100 σου πόνυ θυσιάζεις 3-5 στις χαμηλομεσαίες και κερδίζεις άλλα 35;
Με απλές ενέργειες ήρθε μία αύξηση της τάξης του 35%. Ο κόφτης μπήκε στις 7300 για να υπάρχει ασφάλεια σε κάθε περίπτωση, παρότι στο σημείο εκείνο το διάγραμμα δείχνει ακούραστη αύξηση της δύναμης και καμία ένδειξη για ξεφούσκωμα της καμπύλης. Είναι βέβαια ότι με ένα σετ πιστόνια-μπιέλες-εκκεντροφόρους υπάρχει περιθώριο για ψηλότερο στροφάρισμα και μπόλικα άλογα παραπάνω.
Μην είμαστε όμως και πλεονέκτες. Τώρα χρειάζομαι χρόνο για να συνηθίσω στον τρόπο που συμπεριφέρεται το αμάξι. Η ταχύτητα που φτάνει το μοτέρ στον κόφτη είναι κάτι που δεν έχω εξοικειωθεί ακόμα!
Θα προσπαθήσω να πάω στις 14 Ιουλίου στα Μέγαρα για να δω πώς είναι στην πίστα, αφού το ξαναπάω για μία ευθυγράμμιση. Το σίγουρο είναι ότι ένα κιβώτιο θα βοηθήσει. Έχω πλέον μία άχρηστη 1η ταχύτητα, μία 2α που θα μπορούσε να είναι και 1η, μία 4η που στα Μέγαρα έμπαινε ελάχιστα (να δούμε τώρα) και μία 5η που είναι για βόλτα. Θα ήταν το επόμενο βήμα, νομίζω.
Τώρα απομένει να δω αν το ψυγείο είναι ανεπαρκές και να βάλω στον πίνακα των οργάνων και τη θερμοκρασία του λαδιού.
Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω πολύ τον Sir George, κατά κόσμον Γιώργος Σεβνταλής, ο οποίος δεν ανέλαβε μόνο την επιτυχημένη μετατροπή αλλά με διαφώτισε σε πολλά πράγματα, έβγαλε χαρτί και μολύβι να μου εξηγήσει ότι δεν καταλάβαινα προφορικά, πράγμα σημαντικό κατά τη γνώμη μου. Θα πρότεινα μάλιστα να του δώσουμε και το υπουργείο Οικονομικών μπας και φτιάξει τον κρατικό προϋπολογισμό του 2012 γιατί τουλάχιστον με τον προϋπολογισμό της μετατροπής δεν ξεφύγαμε, όπως φοβόμουνα. Αυτά που προϋπολογίσαμε, αυτά χρειαστήκαμε. Σημαντικό και αυτό.
Ευχαριστώ και τον Γιάννη Ανδριανάκη που τον κούρασα λίγο αλλά είχα κι εγώ την αγωνία μου...