To Locost Or not to Locost ? (μεγάλη δημοσίευση)
Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ, 2008 15:52
Καλημέρα σε όλους.
Κατ' αρχήν να πω συγχαρητήρια σε όλους αυτούς που έχουν φτιάξει το locost τους και σε αυτούς που το φτιάχνουν. Ιδιαιτέρως δε στον echidna που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Επίσης στους ιδιοκτήτες του forum αυτού που μας δίνουν την δυνατότητα να τα λέμε.
Στο θέμα μας τώρα.
Μπαίνω και εγώ στον λαβύρινθο της κατασκευής ενός αυτοκινήτου από το μηδέν. Να πω εδώ ότι είμαι προγραμματιστής στο επάγγελμα. Αν και πολλές φορές έχω αποφανθεί ότι έπρεπε να γίνω μηχανολόγος, οι γνώσεις μου γύρω από τα αυτοκίνητα είναι περιορισμένες. Ναι οδηγώ (και γρήγορα), ναι έχω τρέξει και με cart, αλλά από πραγματική μηχανολογική γνώση λίγα πράγματα.
Ως προγραμματιστής όμως μπορώ να χρησιμοποιήσω (ή να μάθω) ότι υπάρχει και δεν υπάρχει σε πρόγραμμα (CAD, FEA, 3D modeling κλπ). Επίσης έχω αγοράσει ήδη ότι βιβλίο υπάρχει για Locost και γενικότερα για κατασκευή specials.
Αυτό το post έχει ως στόχο την κάλυψη της κατασκευής του αυτοκινήτου μου, αλλά και κυρίως την συζήτηση και την λήψη συμβουλών για αυτά τα θέματα (είπαμε ψιλοάσχετος). Επειδή έχω ήδη αγοράσει αρκετό εξοπλισμό και έχω κάνει αρκετή εξάσκηση με MIG (αυτή του Practiker) αν κάποιος θέλει συζητάμε και για αυτά. (Παρεμπιπτόντως η μηχανή αυτή είναι πολύ καλή τελικά)
Ξεκινάμε με τις αρχικές επιλογές του αυτοκινήτου :
Ο κεντρικός στόχος είναι το αυτοκίνητο να γίνει γελοιωδώς γρήγορο.
Ως γνωστόν (το ξέρουμε, γι΄ αυτό είμαστε όλοι εδώ) όσο λιγότερο βάρος τόσο γρηγορότερο το αυτοκίνητο.
Πόσο γρήγορο είναι αρκετό ? Για εμένα ο λόγος HP/kg που ορίζει ένα γρήγορο όχημα είναι ο αριθμός 2.
Εξηγούμαι:
Ένα CBR600RR είναι 155 kg μαζί με τον αναβάτη πάει περίπου στα 230kg.
Με 115 περίπου HP έχει λόγο HP/kg 2 (ή περίπου) και όπως γνωρίζετε είναι ένα γελοιωδώς γρήγορο μηχάνημα.
Οπότε θέλω ένα τέτοιο αλλά με 4 (τεράστιους σε σχέση με την μηχανή) τροχούς για να στρίβει πολύ καλύτερα και καλύτερη προστασία σε περίπτωση εξόδου από τον δρόμο / ατυχήματος κλπ κλπ κλπ (μακριά απ' όλους μας)
Θεωρητικώς ένα τέτοιο όχημα προκαλεί συνειρμούς super car κλπ κλπ και καλώς κάνει. Στην πραγματικότητα νομίζω ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο να το φανταστεί/πραγματοποιήσει κανείς μιας και πρόκειται για ένα στοχευμένο όχημα χωρίς περιττά και άχρηστα (για την δουλειά του) πράγματα.
Πέραν του παραπάνω στόχου (και των εννοουμένων: κλουβί, αγωνιστικά καθίσματα, κράνος, ζώνες 4+ σημείων) θέλω αξιοπιστία στα μηχανικά μέρη και στιβαρότητα στην κατασκευή.
Ας βάλουμε κάτω μερικά νούμερα:
ένα καλό νούμερο βάρους για ένα locost όπως συμπεραίνω απ' ότι έχω διαβάσει είναι τα 650kg - 700 kg (γεμάτο με αναβάτη). Αυτό θα σήμαινε ότι έχουμε ανάγκη περίπου 350HP για να επιτύχουμε τον στόχο μας.
Αμέσως αμέσως προκύπτει το ερώτημα : μπορεί η όλη κατασκευή του locost (σασί, ανάρτηση κλπ) να αντέξει κάτι τέτοιο ? Από ένα ψάξιμο στο ίντερνετ φαίνεται ότι μπορεί αλλά με μετατροπές και ενισχύσεις. Το R6 της Tiger έχει 2(!) κινητήρες από Kawasaki ή Suzuki με πάνω από 350ΗΡ και το συνολικό βάρος έχει κρατηθεί στα 550kg (άδειο Περίπου 700kg γεμάτο).
Επίσης υπάρχουν αρκετά locost με V8 κινητήρες (από rover) και έχουν τελικά βάρη γύρω στα 700 - 750kg. Η ροπή που βγάζουν αυτοί οι κινητήρες είναι αρκετή (300+Nm) και κάποιοι τους έχουν πουσάρει στα άλογα που συζητάμε.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι:
α) Οι κινητήρες μηχανών είναι ακατάλληλοι για τους στόχους που έχουμε βάλει. Πολύ καλό μεν βάρος αλλά όχι αρκετή ιπποδύναμη. Για να αποδώσουν τέτοια επίπεδα δύναμης χρειάζονται turbo και ΠΟΛΛΑ χρήματα.
Η αξιοπιστία τους δε σε τέτοιες καταστάσεις θεωρείται αμφίβολη.
β) Αυτά τα επίπεδα δύναμης χρειάζονται ενισχύσεις στο πλαίσιο. Δεν γνωρίζω το επίπεδο των απαιτούμενων μετατροπών. (καμιά ιδέα κανείς ?) Ίσως μάλιστα να είναι καλύτερη ιδέα να σχεδιαστεί κάτι από την αρχή.
Πάμε στους κινητήρες.
Τι μπορεί να αποδώσει αυτά τα άλογα ? Παρακάτω παραθέτω τα αποτελέσματα της έρευνάς μου εν σχέση με τους κινητήρες. Για κάθε κινητήρα υπάρχει το μέταλλο του block, αν έρχεται σε πισωκίνητη μορφή (ή μπορεί να δεχτεί απευθείας ανάλογο σασμάν), η μέγιστη αξιόπιστη ισχύς χωρίς εσωτερικές μετατροπές, η τιμή σε ευρώ για κινητήρα - σασμάν - εγκέφαλο - πλεξούδα, η τελική εκτιμώμενη τιμή μετά από rebuild + πιθανές μετατροπές για 350+ άλογα και τέλος η εκτιμώμενη αναλογία Ευρώ ανά ίππο
- Ford Sierra Cosworth YB σιδερένιο block, RWD , 300HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 4000Ευρω για 350HP, 13.33 Ε/HP
- Nissan RB20DET σιδερένιο block, RWD , 350HP αξιόπιστα, 1300Ευρώ, 2700 Ευρώ για 350HP, 7.71 Ε/HP
- Nissan RB25DET σιδερένιο block, RWD , 400HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 4000 Ευρώ για 400HP, 10 Ε/HP
- Nissan RB26DETT σιδερένιο block, RWD , 500HP αξιόπιστα, 3000 Ευρώ, 6000 Ευρώ για 500HP, 12 Ε/HP
- 300Zx VG30DETT σιδερένιο block, RWD , 350HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 2750 Ευρώ για 350HP, 7.85 Ε/HP
- Toyota Supra 1jzgte σιδερένιο block, RWD , 400HP αξιόπιστα, 2000 Ευρώ, 4750 Ευρώ για 400HP, 11.88 Ε/HP
- Toyota Supra 2jzgte σιδερένιο block, RWD , 500HP αξιόπιστα, 2800 Ευρώ, 5000 Ευρώ για 500HP, 10 Ε/HP
- Nissan SR20DET σιδερένιο block, RWD , 300HP αξιόπιστα, 1750 Ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/ΗP
- Hyundai G6BA (2.7 V6) αλουμινένιο block, οχι RWD , 300HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Hyundai G4GF (2.0 straight 4) σιδερένιο block, όχι RWD , 250HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Mitsubishi 4g63T σιδερένιο block, όχι RWD , 350HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Subaru EG33 αλουμινένιο block,όχι RWD, 450HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Toyota 4AGZE σιδερένιο block, όχι RWD , 250HP αξιόπιστα, 1500 ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/HP
- Toyota 3SGTE σιδερένιο block, όχι RWD , 300HP αξιόπιστα, 1700 ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/HP
- Nissan VH45DE αλουμινένιο block, RWD , 600HP αξιόπιστα, 1500 ευρώ, 4000 Ευρώ για 600HP, 6.67 Ε/HP
- Ford Pinto σιδερένιο block, RWD , 200HP αξιόπιστα, 400Ευρώ, 3000 Ευρώ για 350HP, 8.57 Ε/HP
- Ford Zetec σιδερένιο block, RWD , 200HP αξιόπιστα ---- απορρίφθηκε λόγω προβλημάτων
- Ford Duratec αλουμινένιο block, όχι RWD , 200HP αξιόπιστα, 1750 Ευρώ, 4000 Ευρώ για 350HP, 11.43 Ε/HP
Τα παραπάνω είναι τιμές που έχω βρει διαθέσιμες και οι εκτιμήσεις είναι επίσης τιμές διαθέσιμων ανταλλακτικών (που νομίζω ότι χρειάζονται) με πολλή προσωπική εργασία. Οι εκτιμήσεις αφορούν τους ίππους που βγάζει ο κινητήρας αξιόπιστα ή το κόστος για να φτάσει στους 350 ίππους με αξιοπιστία.Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι το project αυτό θα πάρει χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ας δουμε τι βγαίνει από τα παραπάνω :
Οι Hyundai G6BA, Mitsubishi 4g63T, Subaru EG33 και Hyundai G4GF απορρίπτονται γιατί δεν έχω βρεί σασμάν.
Ο Ford Zetec απορρίπτεται γιατί έχει προβλήματα αξιοπιστίας (κολλημένες βαλβίδες στην πρώτη έκδοση κλπ εκφοβιστικά).
από πλευράς απόλυτης τιμής ευκολότερα φτάνουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα με τους
- RB20DET, VG30DETT, Pinto
Από πλευράς κόστος/απόδοση ο VH45DE είναι μακράν ο καλύτερος με τους VG30DET και RB20DET να ακολουθούν με πάνω από ένα ευρώ ανά ίππο διαφορά. Επίσης να σημειωθεί εδώ ότι ο VH φτάνει τα 600HP άνετα ενώ ο VG30DET είναι οριακά αξιόπιστος σε αυτά τα χρήματα γιατί κάπου στους 350HP διαλύει τις μπιέλες του. Αν αυτές αλλάξουν η τιμή ανεβαίνει κατακόρυφα (+1000 Ευρώ περίπου) οπότε χάνει το πλεονέκτημά του.
Από πλευράς βάρους οι αλουμινένιοι Duratec και VH45DE ξεχωρίζουν. Ο μεν Duratec λόγω χαμηλού βάρους, ο δε VH γιατί ενώ είναι τεράστιος κινητήρας ζυγίζει όσο περίπου οι λοιποί σιδερένιοι.
Από πλευράς απόλυτης απόδοσης ο VH45DE είναι πάνω απ' όλα και ακολουθούν ισοβαθμώντας οι RB26DETT, 2jzgte
Για εμένα από αυτά διαφαίνονται 2 επιλογές. Ή πάω για τα φτηνά και "εύκολα" και χτυπάμε ένα RB20DET. Ή παίζω και τις κάλτσες μου και πάω για το ζωώδες VH45DE.
Επειδή αν ήθελα να πάω για κάτι εύκολο θα αγόραζα ένα turbismeno σαξόραλο ή ένα ξεκατινιασμένο Cosworth και το έγδυνα τελείως, η απάντηση είναι προφανής:
VH45DE
V8
4500cc
280 HP stock
225 kg stock
και μετατροπή σε :
VH45DETT
V8
4500cc
600HP+
8.5 Comp.Ratio
2x GT2860RS (a.k.a. Disco Potato)
με χειροποίητα (για λόγους κόστους) : πολλαπλή εισαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής και adaptor για σασμάν από Nissan 300ZX TwinTurbo.
<=200 kg (η stock πολλαπλή εισαγωγής ζυγίζει 20+(!) κιλά {απ' ότι λένε στα ιντερνέτια} και φυσικά δεν θα έχω AC και PS)
Το σημαντικό είναι η τεράστια δυνατότητα που δίνει αυτή η ιπποδύναμη για πιθανή αύξηση βάρους χωρίς να ξεφύγουμε από τους κατασκευαστικούς μας στόχους.
ΟΚ πού το βρίσκουμε αυτό ? Παραγγέλνουμε ένα Nissan President από Japan ! Και έτσι έχουμε donnor car για όλα τα λοιπά χρειαζούμενα. Και πόσο πάει το μαλλί ?
Απίστευτο και όμως αληθινό 2400 Ευρώ όλο το αυτοκίνητο (εν λειτουργία) μαζί με φόρους μεταφορικά κλπ. (φυσικά η εισαγωγή θα γίνει ως όχημα για ανταλλακτικά και όχι ως όχημα για κυκλοφορία).
Αυτή η επιλογή μας φέρνει στο εξής ζήτημα. Νομίζω ότι θέλουμε άλλο σασί ...
Ως εκ τούτου ήρθε η ώρα να βγάλουμε τα FEA από το συρτάρι και να αρχίζουμε να υπολογίζουμε. Σκοπεύω λοιπόν να σχεδιάσω το σασί και να το αναλύσω με FEA. Για να είμαι και λίγο πιο ήσυχος θα κατασκευάσω και μοντελάκια του σασί υπό κλίμακα και θα τα τεστάρω για ακαμψία / αντοχή.
Αυτό θα δώσει την δυνατότητα να σχεδιαστεί και ανάρτηση από το μηδέν. Φυσικά πάμε για PushRod inboard ανάρτηση με διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια μπρος - πίσω.
Μιλώντας με διάφορους μηχανολόγους, σιδεράδες ή καθ' όλα άσχετους, συμπεραίνω ότι μία καλή επιλογή σωλήνων είναι τετραγωνική διατομή 50mm * 50 mm * 1.2 mm. θα πειραματιστώ λοιπόν με αρχική επιλογή αυτή ( ή 1.5mm πάχος) στα FEA και βλέπουμε ...
Μια τελευταία ερώτηση :
Γιατρέ μου είμαι τρελός
Κατ' αρχήν να πω συγχαρητήρια σε όλους αυτούς που έχουν φτιάξει το locost τους και σε αυτούς που το φτιάχνουν. Ιδιαιτέρως δε στον echidna που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Επίσης στους ιδιοκτήτες του forum αυτού που μας δίνουν την δυνατότητα να τα λέμε.
Στο θέμα μας τώρα.
Μπαίνω και εγώ στον λαβύρινθο της κατασκευής ενός αυτοκινήτου από το μηδέν. Να πω εδώ ότι είμαι προγραμματιστής στο επάγγελμα. Αν και πολλές φορές έχω αποφανθεί ότι έπρεπε να γίνω μηχανολόγος, οι γνώσεις μου γύρω από τα αυτοκίνητα είναι περιορισμένες. Ναι οδηγώ (και γρήγορα), ναι έχω τρέξει και με cart, αλλά από πραγματική μηχανολογική γνώση λίγα πράγματα.
Ως προγραμματιστής όμως μπορώ να χρησιμοποιήσω (ή να μάθω) ότι υπάρχει και δεν υπάρχει σε πρόγραμμα (CAD, FEA, 3D modeling κλπ). Επίσης έχω αγοράσει ήδη ότι βιβλίο υπάρχει για Locost και γενικότερα για κατασκευή specials.
Αυτό το post έχει ως στόχο την κάλυψη της κατασκευής του αυτοκινήτου μου, αλλά και κυρίως την συζήτηση και την λήψη συμβουλών για αυτά τα θέματα (είπαμε ψιλοάσχετος). Επειδή έχω ήδη αγοράσει αρκετό εξοπλισμό και έχω κάνει αρκετή εξάσκηση με MIG (αυτή του Practiker) αν κάποιος θέλει συζητάμε και για αυτά. (Παρεμπιπτόντως η μηχανή αυτή είναι πολύ καλή τελικά)
Ξεκινάμε με τις αρχικές επιλογές του αυτοκινήτου :
Ο κεντρικός στόχος είναι το αυτοκίνητο να γίνει γελοιωδώς γρήγορο.
Ως γνωστόν (το ξέρουμε, γι΄ αυτό είμαστε όλοι εδώ) όσο λιγότερο βάρος τόσο γρηγορότερο το αυτοκίνητο.
Πόσο γρήγορο είναι αρκετό ? Για εμένα ο λόγος HP/kg που ορίζει ένα γρήγορο όχημα είναι ο αριθμός 2.
Εξηγούμαι:
Ένα CBR600RR είναι 155 kg μαζί με τον αναβάτη πάει περίπου στα 230kg.
Με 115 περίπου HP έχει λόγο HP/kg 2 (ή περίπου) και όπως γνωρίζετε είναι ένα γελοιωδώς γρήγορο μηχάνημα.
Οπότε θέλω ένα τέτοιο αλλά με 4 (τεράστιους σε σχέση με την μηχανή) τροχούς για να στρίβει πολύ καλύτερα και καλύτερη προστασία σε περίπτωση εξόδου από τον δρόμο / ατυχήματος κλπ κλπ κλπ (μακριά απ' όλους μας)
Θεωρητικώς ένα τέτοιο όχημα προκαλεί συνειρμούς super car κλπ κλπ και καλώς κάνει. Στην πραγματικότητα νομίζω ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο να το φανταστεί/πραγματοποιήσει κανείς μιας και πρόκειται για ένα στοχευμένο όχημα χωρίς περιττά και άχρηστα (για την δουλειά του) πράγματα.
Πέραν του παραπάνω στόχου (και των εννοουμένων: κλουβί, αγωνιστικά καθίσματα, κράνος, ζώνες 4+ σημείων) θέλω αξιοπιστία στα μηχανικά μέρη και στιβαρότητα στην κατασκευή.
Ας βάλουμε κάτω μερικά νούμερα:
ένα καλό νούμερο βάρους για ένα locost όπως συμπεραίνω απ' ότι έχω διαβάσει είναι τα 650kg - 700 kg (γεμάτο με αναβάτη). Αυτό θα σήμαινε ότι έχουμε ανάγκη περίπου 350HP για να επιτύχουμε τον στόχο μας.
Αμέσως αμέσως προκύπτει το ερώτημα : μπορεί η όλη κατασκευή του locost (σασί, ανάρτηση κλπ) να αντέξει κάτι τέτοιο ? Από ένα ψάξιμο στο ίντερνετ φαίνεται ότι μπορεί αλλά με μετατροπές και ενισχύσεις. Το R6 της Tiger έχει 2(!) κινητήρες από Kawasaki ή Suzuki με πάνω από 350ΗΡ και το συνολικό βάρος έχει κρατηθεί στα 550kg (άδειο Περίπου 700kg γεμάτο).
Επίσης υπάρχουν αρκετά locost με V8 κινητήρες (από rover) και έχουν τελικά βάρη γύρω στα 700 - 750kg. Η ροπή που βγάζουν αυτοί οι κινητήρες είναι αρκετή (300+Nm) και κάποιοι τους έχουν πουσάρει στα άλογα που συζητάμε.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι:
α) Οι κινητήρες μηχανών είναι ακατάλληλοι για τους στόχους που έχουμε βάλει. Πολύ καλό μεν βάρος αλλά όχι αρκετή ιπποδύναμη. Για να αποδώσουν τέτοια επίπεδα δύναμης χρειάζονται turbo και ΠΟΛΛΑ χρήματα.
Η αξιοπιστία τους δε σε τέτοιες καταστάσεις θεωρείται αμφίβολη.
β) Αυτά τα επίπεδα δύναμης χρειάζονται ενισχύσεις στο πλαίσιο. Δεν γνωρίζω το επίπεδο των απαιτούμενων μετατροπών. (καμιά ιδέα κανείς ?) Ίσως μάλιστα να είναι καλύτερη ιδέα να σχεδιαστεί κάτι από την αρχή.
Πάμε στους κινητήρες.
Τι μπορεί να αποδώσει αυτά τα άλογα ? Παρακάτω παραθέτω τα αποτελέσματα της έρευνάς μου εν σχέση με τους κινητήρες. Για κάθε κινητήρα υπάρχει το μέταλλο του block, αν έρχεται σε πισωκίνητη μορφή (ή μπορεί να δεχτεί απευθείας ανάλογο σασμάν), η μέγιστη αξιόπιστη ισχύς χωρίς εσωτερικές μετατροπές, η τιμή σε ευρώ για κινητήρα - σασμάν - εγκέφαλο - πλεξούδα, η τελική εκτιμώμενη τιμή μετά από rebuild + πιθανές μετατροπές για 350+ άλογα και τέλος η εκτιμώμενη αναλογία Ευρώ ανά ίππο
- Ford Sierra Cosworth YB σιδερένιο block, RWD , 300HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 4000Ευρω για 350HP, 13.33 Ε/HP
- Nissan RB20DET σιδερένιο block, RWD , 350HP αξιόπιστα, 1300Ευρώ, 2700 Ευρώ για 350HP, 7.71 Ε/HP
- Nissan RB25DET σιδερένιο block, RWD , 400HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 4000 Ευρώ για 400HP, 10 Ε/HP
- Nissan RB26DETT σιδερένιο block, RWD , 500HP αξιόπιστα, 3000 Ευρώ, 6000 Ευρώ για 500HP, 12 Ε/HP
- 300Zx VG30DETT σιδερένιο block, RWD , 350HP αξιόπιστα, 2000Ευρώ, 2750 Ευρώ για 350HP, 7.85 Ε/HP
- Toyota Supra 1jzgte σιδερένιο block, RWD , 400HP αξιόπιστα, 2000 Ευρώ, 4750 Ευρώ για 400HP, 11.88 Ε/HP
- Toyota Supra 2jzgte σιδερένιο block, RWD , 500HP αξιόπιστα, 2800 Ευρώ, 5000 Ευρώ για 500HP, 10 Ε/HP
- Nissan SR20DET σιδερένιο block, RWD , 300HP αξιόπιστα, 1750 Ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/ΗP
- Hyundai G6BA (2.7 V6) αλουμινένιο block, οχι RWD , 300HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Hyundai G4GF (2.0 straight 4) σιδερένιο block, όχι RWD , 250HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Mitsubishi 4g63T σιδερένιο block, όχι RWD , 350HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Subaru EG33 αλουμινένιο block,όχι RWD, 450HP αξιόπιστα, ??? δεν έχω βρει σασμάν
- Toyota 4AGZE σιδερένιο block, όχι RWD , 250HP αξιόπιστα, 1500 ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/HP
- Toyota 3SGTE σιδερένιο block, όχι RWD , 300HP αξιόπιστα, 1700 ευρώ, 3500 Ευρώ για 350HP, 10 Ε/HP
- Nissan VH45DE αλουμινένιο block, RWD , 600HP αξιόπιστα, 1500 ευρώ, 4000 Ευρώ για 600HP, 6.67 Ε/HP
- Ford Pinto σιδερένιο block, RWD , 200HP αξιόπιστα, 400Ευρώ, 3000 Ευρώ για 350HP, 8.57 Ε/HP
- Ford Zetec σιδερένιο block, RWD , 200HP αξιόπιστα ---- απορρίφθηκε λόγω προβλημάτων
- Ford Duratec αλουμινένιο block, όχι RWD , 200HP αξιόπιστα, 1750 Ευρώ, 4000 Ευρώ για 350HP, 11.43 Ε/HP
Τα παραπάνω είναι τιμές που έχω βρει διαθέσιμες και οι εκτιμήσεις είναι επίσης τιμές διαθέσιμων ανταλλακτικών (που νομίζω ότι χρειάζονται) με πολλή προσωπική εργασία. Οι εκτιμήσεις αφορούν τους ίππους που βγάζει ο κινητήρας αξιόπιστα ή το κόστος για να φτάσει στους 350 ίππους με αξιοπιστία.Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι το project αυτό θα πάρει χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ας δουμε τι βγαίνει από τα παραπάνω :
Οι Hyundai G6BA, Mitsubishi 4g63T, Subaru EG33 και Hyundai G4GF απορρίπτονται γιατί δεν έχω βρεί σασμάν.
Ο Ford Zetec απορρίπτεται γιατί έχει προβλήματα αξιοπιστίας (κολλημένες βαλβίδες στην πρώτη έκδοση κλπ εκφοβιστικά).
από πλευράς απόλυτης τιμής ευκολότερα φτάνουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα με τους
- RB20DET, VG30DETT, Pinto
Από πλευράς κόστος/απόδοση ο VH45DE είναι μακράν ο καλύτερος με τους VG30DET και RB20DET να ακολουθούν με πάνω από ένα ευρώ ανά ίππο διαφορά. Επίσης να σημειωθεί εδώ ότι ο VH φτάνει τα 600HP άνετα ενώ ο VG30DET είναι οριακά αξιόπιστος σε αυτά τα χρήματα γιατί κάπου στους 350HP διαλύει τις μπιέλες του. Αν αυτές αλλάξουν η τιμή ανεβαίνει κατακόρυφα (+1000 Ευρώ περίπου) οπότε χάνει το πλεονέκτημά του.
Από πλευράς βάρους οι αλουμινένιοι Duratec και VH45DE ξεχωρίζουν. Ο μεν Duratec λόγω χαμηλού βάρους, ο δε VH γιατί ενώ είναι τεράστιος κινητήρας ζυγίζει όσο περίπου οι λοιποί σιδερένιοι.
Από πλευράς απόλυτης απόδοσης ο VH45DE είναι πάνω απ' όλα και ακολουθούν ισοβαθμώντας οι RB26DETT, 2jzgte
Για εμένα από αυτά διαφαίνονται 2 επιλογές. Ή πάω για τα φτηνά και "εύκολα" και χτυπάμε ένα RB20DET. Ή παίζω και τις κάλτσες μου και πάω για το ζωώδες VH45DE.
Επειδή αν ήθελα να πάω για κάτι εύκολο θα αγόραζα ένα turbismeno σαξόραλο ή ένα ξεκατινιασμένο Cosworth και το έγδυνα τελείως, η απάντηση είναι προφανής:
VH45DE
V8
4500cc
280 HP stock
225 kg stock
και μετατροπή σε :
VH45DETT
V8
4500cc
600HP+
8.5 Comp.Ratio
2x GT2860RS (a.k.a. Disco Potato)
με χειροποίητα (για λόγους κόστους) : πολλαπλή εισαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής και adaptor για σασμάν από Nissan 300ZX TwinTurbo.
<=200 kg (η stock πολλαπλή εισαγωγής ζυγίζει 20+(!) κιλά {απ' ότι λένε στα ιντερνέτια} και φυσικά δεν θα έχω AC και PS)
Το σημαντικό είναι η τεράστια δυνατότητα που δίνει αυτή η ιπποδύναμη για πιθανή αύξηση βάρους χωρίς να ξεφύγουμε από τους κατασκευαστικούς μας στόχους.
ΟΚ πού το βρίσκουμε αυτό ? Παραγγέλνουμε ένα Nissan President από Japan ! Και έτσι έχουμε donnor car για όλα τα λοιπά χρειαζούμενα. Και πόσο πάει το μαλλί ?
Απίστευτο και όμως αληθινό 2400 Ευρώ όλο το αυτοκίνητο (εν λειτουργία) μαζί με φόρους μεταφορικά κλπ. (φυσικά η εισαγωγή θα γίνει ως όχημα για ανταλλακτικά και όχι ως όχημα για κυκλοφορία).
Αυτή η επιλογή μας φέρνει στο εξής ζήτημα. Νομίζω ότι θέλουμε άλλο σασί ...
Ως εκ τούτου ήρθε η ώρα να βγάλουμε τα FEA από το συρτάρι και να αρχίζουμε να υπολογίζουμε. Σκοπεύω λοιπόν να σχεδιάσω το σασί και να το αναλύσω με FEA. Για να είμαι και λίγο πιο ήσυχος θα κατασκευάσω και μοντελάκια του σασί υπό κλίμακα και θα τα τεστάρω για ακαμψία / αντοχή.
Αυτό θα δώσει την δυνατότητα να σχεδιαστεί και ανάρτηση από το μηδέν. Φυσικά πάμε για PushRod inboard ανάρτηση με διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια μπρος - πίσω.
Μιλώντας με διάφορους μηχανολόγους, σιδεράδες ή καθ' όλα άσχετους, συμπεραίνω ότι μία καλή επιλογή σωλήνων είναι τετραγωνική διατομή 50mm * 50 mm * 1.2 mm. θα πειραματιστώ λοιπόν με αρχική επιλογή αυτή ( ή 1.5mm πάχος) στα FEA και βλέπουμε ...
Μια τελευταία ερώτηση :
Γιατρέ μου είμαι τρελός