Σας ευχαριστώ όλους και κυρίως βέβαια τον Θόδωρο που έφτιαξε αυτό το site για να μπορούμε να τα λέμε. Φυσικά δεν με αφήνει ασυγκίνητο το πάθος των AMTperformance και JohnL για τις inboard αναρτήσεις.
Σκέφτομαι κάτι τέτοιο για μπροστά.
Αγαπητέ γκ,
Τα πράγματα με τον πρόεδρα δεν είναι δυστυχώς καλά (περισσότερα σε μερικές μέρες σε αντίστοιχο post. Δεν τον έχω παραλάβει αν και είναι Ελλάδα και μάλλον ούτε πρόκειται
.)
Το σχέδιο που έχεις βάλει είναι ανάρτηση με Rocker Arm και ΟΧΙ push rod. Αν και δεν έχω προσωπική εμπειρία με αυτοκίνητο τέτοιας ανάρτησης, δεν θα σε συμβούλευα να βάλεις κάτι τέτοιο. Είναι βαρύτερη κατασκευή από το push rod, πιθανώς δυσκολότερη ( αν και παίζεται αυτό ανάλογα ) με σαφώς χειρότερη αεροδυναμική και χειρότερο έλεγχο του ελαστικού, απ΄ ότι λένε τα βιβλία. Επίσης σου χαλάει την αεροροή προς το ψυγείο.
Πίσω αν είναι άκαμπτος άξονας μπορεί να είναι πιό απλή κατασκευή. Αρκεί να ολισθαίνει πάνω κάτω η πάνω στήριξη του αμορτισέρ και να υπάρχει σειρά από τρύπες για τη στήριξη των βραχιόνων του άξονα, ώστε οι βραχίονες να είναι οριζόντιοι με το έδαφος ανεξάρτητα από το ύψος που έχει επιλεγεί. Αποφεύγεται έτσι το πρόσθετο βάρος από βραχίονες και σημεία στήριξης.
Στο America και το Australia τα αποτελέσματα αγώνων που έχουν ταυτόχρονα αυτοκίνητα με άξονα και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση έχουν ως εξής :
- Όπου η επιφάνεια της πίστας έχει ανωμαλίες πάνω από ένα όριο κερδίζουν οι ανεξάρτητοι
- Όπου η πίστα είναι λεία κερδίζουν οι αξονάτοι λόγω καλύτερης μεταφοράς ισχύος κάτω (λόγω antisquat & antidive χαρακτηριστικών του μονοκόμματου πίσω άξονα )
- Οι διαφορές είναι μικρές και μικραίνουν περισσότερο όσο σκληραίνει η ανάρτηση
Ένα σαφές μειονέκτημα του άξονα είναι το μη αναρτώμενο βάρος που είναι μεγάλο και περιλαμβάνει και το διαφορικό και ένα κομμάτι του άξονα μετάδοσης κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι για ίδια συχνότητα ανάρτησης θέλεις σκληρότερα ελατήρια και κατ' επέκταση αμορτισέρ. ρα (ανάλογα με την σχεδίαση των μπράτσων) στρίβεις λίγο χειρότερα με άξονα. Θα έλεγα ένα 5-15% χειρότερα .
το maximum antidive της ανεξάρτητης είναι ~ 15%
ενώ ο άξονας μπορεί (ακραία) να φτάσει στο 120% (ναι, τα top fuel dragster όταν επιταχύνουν σηκώνουν την ουρά τους, γι' αυτό δεν έχουν wheelie bars αν και έχουν 5000+ HP )
Αυτά ώς food for thought για να λάβεις την απόφασή σου. (Όπως και να έχει το πρόγραμμα που έχω παίζει και για πίσω άξονα)